Oneerlijke concurrentie en reclame
Concurrentie is een groot goed. Het stimuleert innovatie, zorgt voor een gezonde economie en maakt dat er ruimte is voor nieuwe marktpartijen. Er bestaan alleen wel grenzen. Het is niet de bedoeling dat op een oneerlijke manier van andermans inspanningen wordt geprofiteerd door bijvoorbeeld het ongeoorloofd nabootsen van producten of het maken van misleidende reclame. Wanneer u geconfronteerd wordt met een publicatie op het internet over uw bedrijf, wanneer u merkt dat iemand uw (onbeschermde) product namaakt, of als u misschien uzelf met uw concurrent wilt gaan vergelijken in reclame, krijgt u met bepaalde rechten te maken.
Heeft u te maken met oneerlijke concurrentie en reclame? Wij helpen u graag.
Meer informatie over het leerstuk oneerlijke concurrentie en reclamerecht vindt u hieronder.
Waar kunnen we u mee helpen?
waarom bright ip lawyers?
In onze praktijk
Iedere zaak is uniek, maar om u toch een beeld te geven van waar wij dagelijks mee bezig zijn:
Copycats van uw product traceren en van de markt halen
Optreden tegen werknemers die bedrijfsgevoelige informatie meenemen
Concurrenten aanschrijven die neprecensies plaatsen
Opstellen en beoordelen van influcencer contracten, quitclaims, sponserovereenkomsten etc
Instellen of behandelen van klachten bij de Reclame Code Commissie
Advies over influencer wetgeving en het vastleggen van afspraken met influencers
Toetsen van (nieuwe) reclamecampagnes















Referenties

- Harkon Klevering

- Kicky Reef

- Ruud Elshout

- Arie Vonk

- Ruben van Eijck

- Dirk Jestaedt

- Marc Poldermans en Joyce Scheres

- Rob van den Noort

- JacobJan van Duijvenvoorde

- Guido van Liefland

- Diederick Schnitger

- Jan Visser

- Peggy van Neer

- Sven Thomasse en Bjorn Thomasse

- Alexander den Boer

- Willy Smeets

- Maikel Elst

- Patrick Hoefsmit

- Bouk Hoijtink
